Riet Harteveld
Uit hoofde van mijn functie was er dagelijks veel contact met klanten en dat aspect is de rode draad in mijn verdere loopbaan gebleken. Ik ben ‘mensgericht‘.
Ik heb diverse opleidingen in het kader van het bank-en verzekeringswezen gevolgd. Na mijn bancaire periode ben ik op verschillende plekken, bij diverse werkgevers en op meerdere niveaus werkzaam geweest. Na de verkoop van het financieel adviesbureau, waarvan ik mede-eigenaar/directeur was, is er in het jaar 2000 bewust gekozen voor het trainersvak. Voor mij was het belangrijk de opgedane kennis in de diverse voorgaande functies te delen met anderen.
Door mijn kennis en communicatieve vaardigheden kreeg ik de mogelijkheid om bij een grote verzekeringsmaatschappij als externe trainer aan de slag te gaan. Daar werd mij nogmaals duidelijk dat ’ kennis en kunde’ niet altijd even eenvoudig samen gaan. De basis van een goed (verkoop) gesprek ligt in het contact met de ander. De klant, de collega, de potentiële relatie, de medewerker; kortom jouw, mijn manier van communiceren met de ander.
Communiceren is je verbinden met de ander, luisteren naar wat er gezegd en wat juist niet gezegd wordt. Durven vragen naar beweegredenen, geen genoegen nemen met een vaag antwoord. Respectvol oprecht zijn. Hierbij is mijn opleiding tot coach van grote waarde gebleken.
‘Zie het leven als een ontdekkingsreis! Ik help je graag op weg’ is mijn credo.
Woorden die mij typeren: oprecht, betrouwbaar, humor, organisator, luisteraar, goed inlevingsvermogen, analytisch, integer.